Fogorvosok: Iwiw-en érdeklődnek és nem kérnek pénzt

Telepi János ,09:50

Fogorvosnak lenni nem lehet könnyű. Az állami szektorban sem ingyenes semmi, ráadásul az egészségbiztosítási szabályok, az általános lepukkantság, a nagyüzemi jelleg miatt az ott dolgozó fogorvosok fehér köpenyét a páciensek a hentespultok mögött álló fehér köpenyhez tudják csak hasonlítani. Magánban más a helyzet, bár a rossz beidegződések miatt egy tulajdonképpen fájdalommentes kezelés után is könnyen jelentjük ki: az a lelketlen állat megkínzott. Egyik olvasónk igazán rosszul járt. Ízületi gyulladás az állkapocsban, bonyolult ügy. Viszont két szimpatikus fogorvos helyrebillentette a mérleget. gf történetei következnek.

helló!

fogorvosos sztorik jöhetnek?

van egy izületi gyulladás az állkapcsomban, viszonylag ritka lehet, mert egyik orvos küldözgetett a másikhoz. végül kikötöttem a zoltán u-i (állami) szájsebészeten, ott megismerkedtem egy orvosnővel (dr.t. m.), aki fogorvos is, magánban, és ő kezelt. nagyon rendes volt, mindent kipróbáltunk, 2 hetente találkoztam vele, volt, h még el is kísért szabadidejében egy másik szakorvoshoz konzultálni, és képzeld, nem fogadott el pénzt! pedig addigra már át is igazoltam a magánrendelőjébe. amikor kérdeztem, hogy mennyivel tartozom, annyit mondott, h neki ez a bonyolult eset hobbi. :-)

és az ő kolleganője, (dr. p. a.) egyszer helyettesítette a mariannt, amikor már egy fogfájással mentem a rendelőbe. kiderült, h gyökérkezelni kell egy hátsó fogam, ami önmagában sem kellemes, de úgy, h nem tudtam rendesen kinyitni a számat, meg nem teljesen hatott az érzéstelenítő, na hát úgy életem (fizikailag) legfájdalmasabb élménye lett. én bőgtem, ő leizzadt, 2 órát szenvedtünk, és szimpatikus volt, h másnap megkeresett a wiwen, h megkérdezze, hogy vagyok.

lehet, h ezeken nem kéne meglepődni, de nincs hozzászokva az ember. sztem illik a blogba:-)
 
gf

A bejegyzés trackback címe:

https://szimpatikus.blog.hu/api/trackback/id/tr66640665

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

qqri 2008.08.30. 10:45:06

"nem tudtam rendesen kinyitni a számat, meg nem teljesen hatott az érzéstelenítő"

hát ilyen nincs :D egy balesetben eltört állkapcsú pl. motorost is el tudnak érzéstelenítni! Gondolom egy fémlapokkal álkapocs-összecsavarozás jóval szarabb ügy mint egy gyökérkezelés ...
de legalább a dokinőnek megvolt a büntudata.. iwiw-en megkeresett :D :D :D

Vismajor · http://counter-strike2.hu 2008.08.30. 11:05:16

qqri: Ez egyáltalán nem biztos. Az én számban túlnépesedés miatt ritkítás folyt, 5 teljesen egézséges sé szép fogamat húzták ki, szuri, harapofogó technikával. Fiatal éveimben 3at, az idén kettőt. Borzalmasan nagy volt a különbség. Anno 12-13 éves koromban bekaptam a szurit, rá 20 percre kalapáccsal is arcon csaphattál volna, fel se veszem. Idén a 6. szúrás után(2 a normális egy fognál) is keresztbe álltak a szemeim a fájdalomtól, mert nem megszüntette, csak enyhítette. Éreztem, ahogy a fogam gyökere az idegeimet tépi, és nem volt túl jó érzés, én is közel álltama síráshoz, ráadásul ugye, még nyugton is maradni... A barátnőmre és a vele töltött napokra emlékeztem vissza, ezzel a taktikával sikerült túlélnem. Summa summarum, az érzéstelenítő nem mindig érzéstelenítő, vagy nem jól használják, vagy rosszfélét használnak, vagy nem a megfelelő dózisban, etc...

Ubuntufan 2008.08.30. 11:23:15

Ha ez Mo.-n történt, akkor nem csodálkozom. Mint általában semmin, ami Abszurdisztánban előfordul. De kissé nyugatabbra azért nem így mennek ezek a dolgok... sem...

egy · http://vekonybor.blog.hu 2008.08.30. 11:30:41

az altatás is érzéstelenítő, nem?

abraka 2008.08.30. 11:45:29

ubuntufan, ott hogy mennek? még nem voltam fogorvosnál tőlünk nyugatabbra, te voltál? érdekel a véleményed, mert pár évre kiköltözöm.

Ubuntufan 2008.08.30. 12:05:11

Magánpraxisban:
1 db asszisztens, 1db anesztes orvos. Ha az érzéstelenítés nem hat, akkor altatás. Az árról nem beszélek, attól függ hol vagy, de azért ne legyenek illúzióid: ez rettenetesen drága.
Előnyök: nem fáj, nem hobbiból csinálják, hanem pénzért, viszont profin.
De egy biztos, nem hagynak szenvedni a világ jobbik felén, ez az első szabály, amit arrafelé a fogorvosi karon tanítanak.

Ubuntufan 2008.08.30. 12:11:28

Ja még egy info: Skandináviában többnyire tb-finanszírozott a fogorvosi kezelés, a színvonala olyan, mint amit az előbb vázoltam, még azzal megfejelve, hogy majdnem minden rendelő teljesen fel van szerelve a fogászati műtétek elvégzéséhez is szükséges infrastrukturával, személyzettel.

whatsup 2008.08.30. 12:54:52

sajnos ez a kép mo-n a fogászatról. nem lep meg. de próbáljátok meg elképzelni, hogy van aki ezt lelkiismeretesen is tudja csinálni. még ha pénzt is kér érte...

gf 2008.08.30. 15:27:16

összekeveritek a dolgokat, és kifordítotok egy pozitív sztorit. profi mindkét orvos, és mindkettő pénzért dolgozik természetesen. de úgy látszik van olyan eset, ami bonyolultabb, hosszadalmasabb, és nem egyből az jut eszébe vkinek, h alkalmanként leszakítson egy bizonyos összeget. a másik pedig nem tehet róla, h ha nem hat egyből az érzéstelenítő, és természetesen adott még utána, de az is fáj, amíg kiderül, h több érzéstelenítőre van szükség...

Telepi János · http://www.panel.blog.hu 2008.08.30. 18:37:31

Mondjuk azt én is el tudom képzelni, hogy egy fogorvosnak hosszútávon jobban megéri, hogy nem kér pénzt egy bonyolult esetért abban a pillanatban mikor találkozik vele. Egyrészt ez referencia, amivel szakmai elismertségét növeli, ez a későbbiekben jelent több pácienst. Másrészt pedig az a beteg - jelen esetben gf -, akinek megoldotta a problémáját, biztos nem megy máshoz a kisebb kezelésekért sem. Ebben a sztoriban az a szimpatikus, hogy ami az állami rendelőben ingyen járt volna - hiszen bizonyos esetekben az állami szolgáltatások ingyenesek - az a magánrendelőben sem került pénzbe. Nem úgy, mint az akciós árú ruha a kirakatban, amiről a boltban kiderül, hogy már épp elfogyott, viszont van egy másik, dupla áron. Szerintem itt a sztori lényege.
süti beállítások módosítása