Egészséget kívánt a járdázó biciklis

Telepi János ,10:54

Igen, én is utálom, ha az amúgy is szűk pesti járdáról biciklisek próbálnak leszorítani. Nem kedvelem, hogy sétálnék mondjuk a Lánchídon barátnőmmel beszélgetve, és percenként ugrálni kell, mert mögöttem jön a következő magyar Armstrong. A kedvencem nyilván nekem is az, amikor nem csenget, nem jelez, nem fékez, csak úgy kábéra próbál elférni köztem és a híd korlátja között, kicsit megsuhintva a kormánnyal a vesémet. Azt meg külön imádom, hogy ilyenkor persze félreugrok, a bicajos meg beletapos a pedálba és egy "köszbazmeg, bocsi" nélkül megy tovább.

 

Akkor is utálom ezt, ha én magam is sokat biciklizem a városban. Legalább akkora taplóság leszorítani a gyalogost a járdáról, mint csivavát szaratni a bicikliúton, igen.

 

De mi a fenét lehet akkor csinálni, ha - mint ahogy az barátnőmmel is történt -, hídkorlátra történő gyalogosfelkenés közben az áldozat eltüsszenti magát, mire egy jól hallható, kedves "egészségedre" a sárga trikó válasza? Erre most akkor anyázzon az ember felszabadultan? Szoruljon ökölbe az arca örömmel?

 

Hát ezt így nem lehet! Erre csak visszamosolyogni lehet, és azt mondani, hogy "köszönöm"!

 

Hát mi lesz így velünk, Margit híd népe?

A bejegyzés trackback címe:

https://szimpatikus.blog.hu/api/trackback/id/tr921383090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

adat 2009.09.15. 13:49:09

akkor sem csípem amikor megsuhint a vassal és még neki áll feljebb...

vidi-master 2009.09.15. 13:54:30

én nem szeretek a járdán menni, de vannak olyan helyek és helyzetek amikor egyszerűen nem merek másutt menni, mert életveszélyben érzem magam az autók miatt.

gif 2009.09.15. 13:57:51

csivavat szaratni bicikliutra az mondjuk nem akkora bun mint dan dogot pl.

adat 2009.09.15. 14:00:08

@vidi-master: és akkor a gyalogos meg a járdán rettegjen?
menj má'...

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.09.15. 14:05:22

@adat: Nem, a gyalogos mehetne mondjuk libasorban, ha már szűk a járda. Nem csak azért, hogy a biciklis elférjen, hanem például egy olyan gyalogos akinek dolga van.

marxcie · http://www.kerekparosklub.org/milyen-erveket-ne-hasznalj-amikor-biciklisekkel-vitatkozol-0 2009.09.15. 14:08:36

@vidi-master: de ha az ember jardazik akkor lassan teszi, mert ott csak vendeg. minden dh-s szaguldo taplonak a felmenoit. bar en is szoktam elmenni mellette 10 centivel, miutan csorgok mogotte negyed oraja, kohogok csilingelek "kezitcsokolom elnezest szabadna...?" de semmi reakcio, vaaagy hatranez majd elore, kimutatvan hogy en maximum gaz halmazallapotu lehetek a szamara.

CsigaBige 2009.09.15. 14:23:37

Egyszer én is majdnem elütöttem egy nénit a járdán, ami nagyon kellemetlen volt, mert én nem vagyok ez a száguldozós típus. Utánam is kiáltott, mire visszanéztem, és kiderült, hogy a barátnőm nagymamája (ez még vidéken történt egy kisvárosban). Hasonló volt a szitu a poszthoz, mert amikor ő is rájött, hogy én vagyok (az a lány, aki az unokája kedves barátnője), zavartan köszönt, és továbbment a másik irányba.

musi 2009.09.15. 14:33:55

én is csak akkor megyek a járdán, amikor TÉNYLEG muszáj, és nincs más lehetőség, de akkor se száguldozok ha sok az ember. egyébként meg azt senki ne várja már el, hogy mindenkinek köszöngessenek a bicajosok, amikor egy utcában ezer ember mellett megyek el...

Másik ami érdekes: a legtöbb emberben van annyi intelligencia, hogy félreáll ha észrevesz, de van 1-2 hihetetlen antiszociális, akik a "kedvenceim": megyek vele szemben a járdán, már kb 500 méterről látjuk egymást, és NEM, nem áll félre! csak néz előre, és amikor már 1 centire lefékezek előtte, akkor úgy ímmel-ámmal elkolbászol mellettem. Ok, hogy a járda elvileg nem bicajozásra van, de azért ez már röhej, hogy ennyi IQ nem szorul ezekbe.

mement 2009.09.15. 14:34:19

Tok jogos az utalatod a jardanbringazzokal szemben, de a lanchid egy kritikus pont, csak a jardan mehetsz a kressz szerint.

Telepi János · http://www.panel.blog.hu 2009.09.15. 14:35:51

@gif: Arra gondoltam, hogy áll a csivava ilyen szarópózban, mellette meg áll a gazdi "enyém az út" pózban. A Szegedi út, a Béke tér után (XIII. ker.) például ilyen. Mondjuk néha van pitbullszerű képződmény is... gazdi is meg kutyus is pitbullszerű, úgy értem.

s_timcsi · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.09.15. 14:40:09

Én azért nem tudok mosolyogni, amikor a járdán a biciklis ezerrel veri a csengőt, és már a sarkamat tapossa a kereke. Több bicikliutat, ez lenne a megoldás!

J.G. 2009.09.15. 14:42:05

Azért arra kiváncsi lennék, hogy mikor van olyan, hogy tényleg muszáj a járdán menni bicajjal. És hogy akkor miért nem lehet ésszel?

Telepi János · http://www.panel.blog.hu 2009.09.15. 14:44:20

@musi: A járda a gyalogosé. Én is szoktam járdán menni bicajjal, van ahol én is félek az úttesten. De tudomásul veszem, hogy a járda a gyalogosé. Nem csengetek, nem fékezek le előtte egy centire. Ha látom, hogy nem akar odébb állni, megállok én, próbálok lehúzódni. Mert a járda az övé.

"senki ne várja már el, hogy mindenkinek köszöngessenek a bicajosok, amikor egy utcában ezer ember mellett megyek el" - a logikád megfordítható, például a lánchídon: senki ne várja már el, hogy mindenkinek félreugráljanak a gyalogosok, amikor például a lánchídon egy átkelés alkalmával akár harmincan is jöhetnek felém... Mert akár hiszed, akár nem, elég fárasztó, hogy beszélgetsz valakivel, és nem bírsz befejezni egy mondatot sem. Ha meg udvarias valaki, azt illik megköszönni, legalábbis nekem ezt mondták még régen.

2009.09.15. 14:45:00

Lánchídon érthető. Habár ott át lehet menni az úton kényelmesebben (mellesleg oda 30-as tábla kell nem biciklis áthúzva).
De sok olyat ismerek, aki nem mer úton menni (és legtöbb helyen nincs bringaút, a sárga csíkkal elválasztott járda nem az mert gyalogosok is használják).

Egész városban 30-as korlátozás lenne, kicsit jobb Bkv és máris nagyságrendekkel biztonságosabb lenne.

wagabound 2009.09.15. 14:46:10

Be kell baszni a hídról a Dunába az ilyen agyament trógert a bringájával együtt. Mi a bánatért kell neki ott tekerni, ahol a gyalogos se fér el? Mi a tetves anyjáért nem tudja áttolni a gépét a híd túlsó oldalára? Hogy szakadna le tőből a lába mindnek!

Telepi János · http://www.panel.blog.hu 2009.09.15. 14:47:15

@wagabound: Hát, ahogy látom, te sem arra hajtasz, hogy posztként kerülj ebbe a blogba :)))

wagabound 2009.09.15. 14:47:36

Be kell baszni a hídról a Dunába az ilyen agyament trógert a bringájával együtt. Mi a bánatért kell neki ott tekerni, ahol a gyalogos se fér el? Mi a tetves anyjáért nem tudja áttolni a gépét a híd túlsó oldalára? Hogy szakadna le tőből a lába mindnek!

J.G. 2009.09.15. 14:49:46

@gumicukor1: Ha félsz a bicajozástól, akkor ne csináld. Én sem szoktam pl. kötéltáncolni...

Miss Marple 2009.09.15. 14:50:34

@musi: @mement: Nem IQ kérdése, ez a KRESz. A járdán a biciklista is csak gyalogosként mehet(ne), i.e. a biciklije mellett a lábán, a gépet tolva. Bizony-bizony.

Azért ne nekem kelljen elnézést kérni, mert a járdát rendeltetésszerűen használom. És ez ellen az sem számít érvnek, hogy pl. a budai Retek utcában a fele járda ki van jelölve bicikliútnak, és azt meg a gyalogosok nem veszik figyelembe. De a Lánchíd marhára nincs kijelölve bicikliútnak, igaz?

Rogue 2009.09.15. 14:51:06

@wagabound: Jogos! Olyan nincs, hogy "kell" bicikliznie valakinek a járdán! Szálljon le, és tolja a kerékpárt, baszod! És ha egyéves kisgyerek esik ki elé, ő meg véletlenül nem figyel? Hogy szoruljon a küllők közé a töke az ilyennek!

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.09.15. 15:16:49

@Rogue: Akkor légyszíves mondd el nekem, hogy a Blahától a Nyugatiig hogy lehet eljutni bringával? (a járdán tolás nem tartozik a "valahova eljutni bringával" címszó alá)

- Villamossín: életveszélyes, és tilos
- Autók között: életveszélyes
- Járdán: tilos

Nos? (azt ne mondd, hogy olyan nincs hogy el _kell_ jutni a Blahától a Nyugatiig, mert nekem például a Rákóczi tértől kell néha a Jászaig, és azt azért gyalog, tolva a bringát nem túl szerencsés)

adat 2009.09.15. 15:21:02

értem én a bringások hőzöngését, de azért álljon meg a menet! nem a gyalogosok a bringások ellenségei!

tüntessetek, követeljetek, de már tényleg ne a gyalogos legyen a bringások áldozati báránya!!!

húúúúúúú, de felhúzódtam!

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.09.15. 15:22:49

@Telepi János: "A járda a gyalogosé"

Jó, akkor mostantól legyen Budapest a budapestieké, és tiltsunk ki mindennemű átmenő autós forgalmat a városból, az így felszabadult 1-1 sávot a sugár- és körütakon ki lehet nevezni biciklisávnak, és mindenki boldog :)

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.09.15. 15:25:31

@adat: Én gyalogosként is RÜHELLEM a sok szájbabaszott gyalogost, ahhoz nem kell biciklivel menni a járdán hogy ellenségnek tekintsem őket :)

mbazs 2009.09.15. 15:28:53

Mennyi f@sz van itt, komolyan...

Én gyalogos vagyok, nincs bicajom. De kurvára felbasz, mikor látom, hogy 10 gyalogosból 8 a bicikliúton dülöngél, mint a szaró galamb.
Mi a f@szt várnak el akkor a bicajosoktól? Hogy majd jól seggencsókolják őket?

Másrészt meg hol a picsába menjen a bicós, ha az út életveszélyes? Majd tolja mi? Sok okos pöcs jön a KRESSZEL meg mindennel. Nem tűnt fel pl., hogy a KRESZ már egy 30 éve elavult szar?

Tőlünk nyugatra érdekes, hogy a fos, balkáni, tróger népek mind a bicót támogatják, csak nálunk itt, a csilivili keleten köpik szemen őket.

Szívjad b@zzeg tovább a szmogot, és mikor majd tüdőrákban fetrengsz a halálos ágyadon, mint egy kutya, akkor örülj annak, hogy az autózást támogattad.

Patrona 2009.09.15. 15:36:08

Annyira gyönyörű, hogy ebben a kibaszott országban még az olyan, máshol teljesen természetes dolog, mint a bringázás is ilyen indulatokat szül.
Nagyképű, beképzeld, fasizálódó bringások, akik valamiféle felsőbbrendű lénynek érzik magukat az által, hogy tömegközlekedés vagy autó helyett ezt az egészségesnek mondott közlekedést válsztják, közben pedig kisajátítják a járdákat, mert az úttestre nem mernek lemerészkedni a hozzájuk hasonlóan nagyképű, beképzelt, fasizálódott autósok miatt. És az egészet azok szívják meg akik a járdát rendeltetésszerűen akarják használni. Taps, függöny!

GrenAbla 2009.09.15. 15:39:24

Én azt szeretem, amikor a gyalogos ÉS kerékpár úton a gyalogosok csatárláncban közlekednek egymás mellett, hogy véletlenül se lehessen mellettük elmenni bringával. Nem kérem, hogy a sárga csík gyalogosok részére fenntartott oldalán menjenek libasorban, de legalább egy kis helyet hagyjanak... Tegnap is középen 3 ember, mellettük babakocsis anyuka a jobb oldalon, a bal oldalon Bodri kutya 2 méteres pórázzal kiteregetve bal oldalra, hát köszi. Amikor diszkréten csengetek, még én vagyok a pofátlan bringás.

Bálint - Cicanapló · http://cicanaplo.blog.hu 2009.09.15. 15:41:20

Azért most szomorú vagyok, eddig ezt a blogot olyan jó volt olvasni, most meg MÉG ITT IS (!!) előjött ez a bringásutálás, és nem érdekel, hogy melyik félnek van igaza, nem érdekel, hogy mennyi a tapló bringás stb, ennek a posztnak az első két bekezdése nettó anyázás. És én ide pont azért járok, mert marhára elegem van, hogy minden MÁS blogon ez megy. Itt eddig nem ment.

Bálint - Cicanapló · http://cicanaplo.blog.hu 2009.09.15. 15:44:48

@Patrona: a nagyképű fasizálódó gyalogosokat kihagytad, akik ha csengetnek, azért, ha nem, azért, ha lassan mennek és várnak, hogy kerülhessenek, akkor azért ("mit jön a nyakamba a rohadék"), ha gyorsan, akkor azért stb stb gyűlölik a bringásokat.

Picsasereghajtó 2009.09.15. 15:46:25

@Gery Greyhound >: Minden bringás tolja a bringát a villamossínen, a szembejövő oldalon. Miután szépen sorban kivasalta őket a Combino, megszűnik minden probléma... :)

GC (törölt) 2009.09.15. 15:47:24

Nekem volt annyi pénzem, hogy a féket, a bringával együtt vettem. Tehát van. Ha 20-al is megyek, baromi hamar megtudok állni. Soha nem ütöttem el gyalogost, igaz ugrálnak rendesen - karmában még pont, és idő is járt értük. Ha besűrűsödik a járda, akkor is lehet haladni biciklivel, csak a gyalogosok tempójában. Amikor lehet szökni, akkor usgyi. Ezt ismételgetve, a féket, és a pedált okosan, és ügyesen kezelve gond nélkül megoldható. Ha a körúton megyek - ugye úttesten nem, mert vagy kicsi a hely, vagy egyik oldalról parkoló autó, másikról mozgó autó, mindkettő veszélyes - akkor igyekszem a járda autók felőli szélére menni, hogy minél kevésbe zavarjam a gyalogosokat.

Én - mivel fékre volt pénzem, csengőre nem - soha nem szoktam szólni a gyalogosnak, hogy menjen arrébb. Ha észrevesz, elenged, meg is köszönöm. Ha nem, akkor ez van. Egy utcácskát kibírok, majd máshol behozom a (nemlétező) lemaradást.

Én minden évben kimegyek a kritikális tömegbe, hogy én is hozzájáruljak ahhoz a pár száz emberhez, aki a kerékpárosok jogaiért, és kerékpár utakért harcol. Sajnos másra nincs se időm, se energiám. Mindkét fél - gyalogos, kerékpárral közlekedő gyalogos - részéről toleranciára volna szükség.

mbazs 2009.09.15. 15:49:01

@GrenAbla:

Igen, pontosan erről beszéltem. Nem tudom, csak én vagyok egy ilyen elkúrt kretén, hogy odafigyelek arra, hogy más is szeretne közlekedni?

De amúgy rengeteg ilyen elmeroggyant IQ-bajnokkal van tele ez az ország. Toronymagasról szarik bele, hogy rajta kívül más is él ezen a bolygón, és fel van háborodva, ha ezt neki szóvá teszik.

Szóval a sok okoska előbb mélyen nézzen magába, és utána mondjon véleményt másról. És amikor gyalogol, akkor TAKARODJON a picsába a sárga vonal rendes oldalára, mert ha nem teszi, úgy semmi joga sincs ahhoz, hogy a bicóst leugassa.

Patrona 2009.09.15. 15:52:17

@Bálint - Cicanapló: Ne a járdán bringázz baszki, és máris egy gonddal kevesebb. Szerintem a gyalogosok felháborodása jogos, ahogy a bringásoké is az, ha a gyalogosok a kijelölt bringaúton korzóznak.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.09.15. 16:02:11

@Patrona: Valaki válaszoljon már nekem, hogy forgalmas úton (pl körút) ahol bringaút nincs, van viszont kurvasok autó és egy baszott széles járda, hol menjek bringával, ha a villamossínen - ami egyébként a legbiztonságosabb lenne - tilos, és a megtenni kívánt távolság 2,5-3 kilométer (tehát a járdán tolás lehetősége kizárt)

Telepi János · http://www.panel.blog.hu 2009.09.15. 16:06:43

@Bálint - Cicanapló: félreérthetsz valamit. Ez a blog nem arról szól, hogy mindenkinek simizzük a buksiját, akkor is, ha hülyeséget csinál. Ez a blog arról szól, hogy csak azért, mert a Bkvfigyelőn általában tapló ellenőrökről olvasni, azért még nem feltétlenül tapló az összes. Attól, hogy minden merdzsóst bunkónak tartunk, még nem biztos, hogy bunkó az összes. Én arra treníroztam a szemem, hogy azokat a helyzeteket lássa meg, amiket nem veszünk észre, mert könnyebb beállni a bunkóparasztozók kórusába - ott többen vannak, gondolkodni sem kell, csak visszamondani, amit a többiek kiabálnak.

Ebben a posztban szó sem volt "bringásutálásról". Ez a poszt pont egy jófej bringásról szól, aki találkozott egy jófej gyalogossal, és túl tudtak lépni háborúskodás nélkül egy egyszerű, de kellemetlen helyzeten. Még rendőr sem kellett, mint a Margit hídon

Sajnálom, hogy most túl kellett ezt magyaráznom.

avus · http://avus.blog.hu 2009.09.15. 16:14:41

@Gery Greyhound >: Út. A körút nem veszélyes, de az igaz, kell hozzá gyakorlat, hogy az ember rámenjen. Ettől persze a kérdés még jogos, mert pl gyerekkel a gyerekülésben, viszonylag kevés gyakorlattal nincs alternatíva.

Patrona 2009.09.15. 17:32:24

@Gery Greyhound >: A villamossín mióta biztonságos? Beleszorul a kereked aztán onnantól már repülve teszed meg a távot. A körúton meg azért megy a villamos, hogy arra szállj fel, vagy szedd össze a bátorságod aztán irány az úttest, lesz ami lesz:-p

Bálint - Cicanapló · http://cicanaplo.blog.hu 2009.09.15. 20:13:32

@Telepi János: Tökéletesen értem a blog lényegét, és épp ezért szeretem. De a többi poszt nem ilyen - ott az van, hogy "az ork ellenőr nem orkként viselkedett", és ennyi, benne van a finom gúny meg az irónia, de jófej poszt. Ebben a posztban viszont két teljes bekezdés minden szavával szidod a bringások egy fajtáját. Ez lefordítva a BKV-sra olyan lenne, hogy "az a mocskos köcsög ellenőr, amelyik mindig beszól, amelyikeknek általában büdös a szája, az édesanyja nagyobb tapló, mint ami a fán nő, ennek az utolsó genny aluljárói népségnek az egyik tagja ma jófej volt velem". Ne mondd, hogy a többi poszt ilyen. Ez a mostani viszont ilyen.

pizs (törölt) 2009.09.16. 19:53:30

Hamarosan lesz kerékpárom és bizony, akármi is lesz, a járdán fogok közlekedni /félek is ettől ill. az emberektől/, de lent ahol száguldoznak az autók,az úton nem fogok kerékpározni!Büntessenek meg, akkor sem fogok az úttesten menni. Nem mindenhol van kerékpár út!

Kopiás Attila Steve 2009.09.19. 19:48:35

@bokapiri: Tedd azt. Én is csak bicajjal közlekedem és ha nincs bicikliút, járdázom. Ha valaki élvezi, hogy 50kmh-s motorhajtott karosszériás járművekkel kell felvennie a versenyt, lelke rajta, nekem nem barátom a konstans halálfélelem, napi 3 "épp hogy megúsztam hogy valaki elbámult".
Szóval járdázom. Ugyanis - breaking news - a járda nem a gyalogosoké. A járda a KRESZ-t összefoglalva a 10kmh-nál lassabban közlekedő, izomerővel, karosszéria nélkül közlekedőké. Pont ugyanannyira az enyém bicajon, görkorin, gördeszkán, mint gyalog.
A többi innentől kultúra. Ha meg kultúra, akkor közlekedési módtól függetlenül elég sok tahó van, igen. Mindegyikből.
De ez nem kell, hogy engem bármire kötelezzen. Én lassan tekerek, korlátlan időt hajlandó vagyok lépésben csorogni, nem rémisztgetek gyalogost, nem csusszanok be közéjük és nem is csöngetek senkire. Arra se, aki bunkó és beszól mert nem bírja a bicaj látványát sem, arra sem aki bukózsinórként használja a kutyája pórázát, azokra sem, akik teljes szélességben blokkolják a járdát a szembejövő gyalogosok elől is. Nehéz sport, hiszen nem feltételezheted hogy mindenki figyelmesen közlekedik, hiszen aki épp nincs figyelmes passzban (részeg, dühös, beteg, fáradt, kutya, gyerek stb), az inkább gyalogoljon, mint bármi mást tegyen, azaz nekem kell odafigyelni az összes ilyen random elemre. 1-2 hét alatt bele lehet jönni. Lehet, hogy negyed olyan gyors vagyok, mint úttesten lennék, fele olyan gyors vagyok mint járdán cikázva lennék, de így is kétszer olyan gyors vagyok, mintha békávéznék. És emellett nem vagyok életveszélyben, nem akadályozok senkit és a "zebrán tolni kell" résztől eltekintve a KRESZ-t is betartom. Igen, általában még a "piros lámpa, semmi nem jön, gyalogosok már rég a zebrán" részt is, mit nyernék azzal a 2másodperccel?
Azért is volt nehéz annó beleszokni, mert észre kellett vennem, hogy "jófiú" bringásként ugyanúgy kapok beszólásokat, mint amikor rutintalanul még figyelmetlen voltam a gyalogosokkal. Nem meglepetés, van az az embertípus, aki szeret bármibe belekötni, ők messziről is szeretnek beszólni csak mert bicajon látnak.

Kopiás Attila Steve 2009.09.19. 19:54:22

@bokapiri: Tedd azt. Én is csak bicajjal közlekedem és ha nincs bicikliút, járdázom. Ha valaki élvezi, hogy 50kmh-s motorhajtott karosszériás járművekkel kell felvennie a versenyt, lelke rajta, nekem nem barátom a konstans halálfélelem, napi 3 "épp hogy megúsztam hogy valaki elbámult".
Szóval járdázom. Ugyanis - breaking news - a járda nem a gyalogosoké. A járda a KRESZ-t összefoglalva a 10kmh-nál lassabban közlekedő, izomerővel, karosszéria nélkül közlekedőké. Pont ugyanannyira az enyém bicajon, görkorin, gördeszkán, mint gyalog.
A többi innentől kultúra. Ha meg kultúra, akkor közlekedési módtól függetlenül elég sok tahó van, igen. Mindegyikből.
De ez nem kell, hogy engem bármire kötelezzen. Én lassan tekerek, korlátlan időt hajlandó vagyok lépésben csorogni, nem rémisztgetek gyalogost, nem csusszanok be közéjük és nem is csöngetek senkire. Arra se, aki bunkó és beszól mert nem bírja a bicaj látványát sem, arra sem aki bukózsinórként használja a kutyája pórázát, azokra sem, akik teljes szélességben blokkolják a járdát a szembejövő gyalogosok elől is. Nehéz sport, hiszen nem feltételezheted hogy mindenki figyelmesen közlekedik, hiszen aki épp nincs figyelmes passzban (részeg, dühös, beteg, fáradt, kutya, gyerek stb), az inkább gyalogoljon, mint bármi mást tegyen, azaz nekem kell odafigyelni az összes ilyen random elemre. 1-2 hét alatt bele lehet jönni. Lehet, hogy negyed olyan gyors vagyok, mint úttesten lennék, fele olyan gyors vagyok mint járdán cikázva lennék, de így is kétszer olyan gyors vagyok, mintha békávéznék. És emellett nem vagyok életveszélyben, nem akadályozok senkit és a "zebrán tolni kell" résztől eltekintve a KRESZ-t is betartom. Igen, általában még a "piros lámpa, semmi nem jön, gyalogosok már rég a zebrán" részt is, mit nyernék azzal a 2másodperccel?
Azért is volt nehéz annó beleszokni, mert észre kellett vennem, hogy "jófiú" bringásként ugyanúgy kapok beszólásokat, mint amikor rutintalanul még figyelmetlen voltam a gyalogosokkal. Nem meglepetés, van az az embertípus, aki szeret bármibe belekötni, ők messziről is szeretnek beszólni csak mert bicajon látnak. Gondolom van jó pár bicajos, aki úgy volt vele, hogy a francnak legyen kedves, ha cserébe ugyanúgy beszólásokat kap, mintha nem lenne az. Nekem a trükk az volt, tojok rá magasból, ki mennyire tahó, egyszerűen élvezem azt a tudatot, hogy senkinek nem vagyok az útjában, ergó semmi okom arra, hogy a normális gyalogosok (99%) életét megkeserítsem a tahó 1% miatt.
Na, ezt csak azért gondoltam leírni, mert tapasztalataim alapján a járdás bringások legalább 90%-a ilyen. Csak persze mi "nem látszódunk", elvégre pont ez a cél, hogy ne okozzunk gondot. Azaz az embereknek akkor tűnik csak fel, hogy bringást lát, amikor valamiért összeakadnak. Ha viszont csak a tahó bringásokat vesszük észre - akik jegyezném meg, engem is irritálnak és akadályoznak, mint a fene - akkor nem csoda, ha a "minden bringás tahó" következtetésre jutunk...

De ne higgyetek nekem. Üljetek ki az Andrássyra, annak elég nagy a bicajforgalma és vannak padok is és figyeljétek őket. Még a külső, deklaráltan bringás-gyalogos részen (ahol nincs 10es sebességkorlát) is majd mindenki udvariasan kerülgeti a kutyasétáltató néniket.

Kopiás Attila Steve 2009.09.19. 19:55:43

Wow. Ezt nem vágom, hogy történt, tutira nem küldtem el a kommentet a közepén. Mindenesetre bocs, a rövidebb törölhető.
süti beállítások módosítása