Rendet rakott maga után a hajléktalan

Telepi János ,11:14

Imre, a józsefvárosi virágültető lakcím nélküli  példája ragadósnak tűnik. Ő ugyanis nem a nyomora hangsúlyozásával vár segítséget, hanem azzal, hogy megmutatja: többre képes, mint siránkozni lehetetlen helyzete fölött.

 

Tegnap a 13. kerületben láttam egy érdekes jelenetet. A ruházata alapján minden bizonnyal szintén lakcím nélküli ember nagy szatyrokkal felszerelkezve érkezett a panelház sarkára, és szakszerű mozdulatokkal felborította az út mellett álló szelektív hulladékgyűjtő sziget üvegeskonténerét. Eddig rendben is volna, láttunk már ilyet, szétbarmolás, mi lenne más... furcsa volt viszont az az igyekezet, amivel az üvegek csörömpölését próbálta megakadályozni. Észrevehetően vigyázott, hogy ne csapjon hangzavart.

 

Miután a tároló már feküdt a betonon, lefeszegette az alját, és elkezdte kifelé pakolni a beváltható üvegeket.

 

Gyorsan - és továbbra is halkan - dolgozott, hamar végzett. Itt következett a második meglepetés: a sikeres küldetés után visszapakolta a számára haszontalan hulladékot a konténerbe, akkurátusan helyére pattintotta az eltávolított aljat, és ugyanolyan óvatosan, mint ahogy eldöntötte, talpra állította a tárolót.

 

Többen figyelték az utcán, de rászólnia senkinek sem kellett, mert nem hagyott maga után szemetet.

 

Ha ügyes, elég rendesen keres ezzel a melóval. Lehet jobban, mint én.

 

És nyilván nem akarja, hogy elzavarják.

A bejegyzés trackback címe:

https://szimpatikus.blog.hu/api/trackback/id/tr401447061

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

boogieee · http://www.pallas70.hu/logisztikai-ugyintezo.php 2009.10.13. 12:24:38

Vagy egyszerűen csak kicsit kulturáltabb volt, mint az átlag csövik.

Muad\\\'Dib 2009.10.13. 12:36:00

Nálunk a sörös dobozokért szokták kipakolni a konténert. És attól, hogy kultúráltan pakolja ki, max. annyi pluszt érdemelne, hogy kultúráltan legyen nyakon vágva.

Más Magyar · http://masmagyar.blog.hu 2009.10.13. 12:41:18

Én összerakom egy szatyorba a visszaváltható üvegeket(főleg boros és 2-3darab max alkalmanként) és szépen lerakom az "üvegsziget" mellé.
Nekem nem fáradtság és ennyi segítség mindenkinek jól jön....

reader613 2009.10.13. 12:43:27

az a kérdés, hogy a szelektív kukákból rendeltetés-szerűen hová kerül a cuccos. Mert ha csak összeöntik a p...ába és viszik a sittre, akkor a hajléktalan még jót is tesz azzal, hogy visszaváltja. Ha tényleg működik a reciklálás teljes háttérlánca, akkor más a helyzet, de úgy gondolom, kárt ezzel sem okoz (feltéve, hogy maga után a leírtak szerint feltakarít).

Metal Warrior · http://ordogvilla.blog.hu/ 2009.10.13. 12:44:19

Én visszaváltom a visszaváltható üvegeket. :D

OkoskaTo:rp 2009.10.13. 12:45:52

@reader613: Komolyan szelektálva dolgozzák fel. A hajléktalan viszont okoz kárt: Mivel a Tescoba viszi el visszaváltani az üvegeket, sörösdobozokat és pillepalackokat, a hulladékgyűjtőben kevesebb cucc lesz, ergo egyre kevésbé éri meg azokat üzemeltetni.

Muad\\\'Dib 2009.10.13. 12:46:51

@reader613:
Mély tévedés, ugyanis, ha az önkormányzat kifizeti a szállítócéget, hogy heti egyszer körbejárjon, akkor a kocsi el fog menni 3db sörös dobozért meg üvegért is, amit utána a csövi bevált pénzért a boltba, ahonnan ismételten el kell szállítani az üveget/dobozt, tehát a csövi produkciója miatt duplán van szerencséd viselni a költségeket. Akkor már egyszerűbb, ha kér 3 zsemlét tőlem, és olcsóbb is mindenkinek.

Öreg Sam 2009.10.13. 12:55:39

@OkoskaTo:rp:
Ez a baromi nagy tévedés!
A visszaváltható palack attól az,hogy kevesebb költséggel újratölthető,mint az üveggyártól vásárolt.
Utalva a nevedre nem magyaráznám el,hogy ez mennyivel kevésbé környezetterhelő,mint mindenkor új üvegbe tölteni.(igaz,van vele kis meló,de még igy is megéri)

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2009.10.13. 12:58:36

Én egy másik módszert láttam a nyáron: bottal piszkálta ki a visszaváltható üvegeket, úgy, hogy az üveg szájába dugta a fadarabot. Melós dolog ez is, az is, megdolgozik a pénzéért.
8ker.blog.hu/2009/06/17/uvegvadasz

johnny66 2009.10.13. 13:03:19

Nem egészen értem, hogy okoz kárt itt a hajléktalan.
A visszaváltott üveget újratöltik, a szelektív kukában lévőt meg összezuzzák, és ujra üveget gyártanak belőle. Tök más a kettő.
(ráadásul az a tippem, hogy az újratöltés jóvan gazdaságosabb megoldás, úgyhogy még haszna is van az akciónak..)

Plusz, a rendszer szempontjából teljesen mindegy ki váltja vissza az üveget, én, vagy a hajléktalan. Ha nem én, az a saját károm..

johnny66 2009.10.13. 13:04:53

Most látom, hogy Öreg Sam gyorsabb volt..

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.10.13. 13:09:38

Egyszer a papírgyűjtő kukából kiugrott egy cigánygyerek!

Tényleg. De nem hozott ki semmit, szerintem csak kidobott Playboyt keresett...

Bergeroth 2009.10.13. 13:15:18

@Muad\\\'Dib:
Ha téged ennyire zavar a dolog, akkor miért nem te viszed vissza az üvegeket?
Na ugye.

Muad\\\'Dib 2009.10.13. 13:18:39

@Bergeroth:
Hadd ne nekem kelljen már mászkálnom, mert valakik nem képesek békén hagyni a szelektív hulladékgyűjtőt. Basszus ez megint a mai állapotokra jellemző fordított logika. Miért nem én csinálok másképp valamit, ha zavar, hogy valaki lop. Beszarás...

Rendeket! 2009.10.13. 13:19:40

Sajnos ez lopás. Szerencsére az egyik legmegbocsáthatóbb fajta.
OFF
Sokat gondolkoztam azon, hogy hány osztálykiránduláskor felhasználható múzeumbelépőt/ autóbusz-km-t rakunk ki a szelektív hulladékgyűjtőbe. 20 éve ugyanis a papírgyűjtés még jócskán hozzájárult az osztálykiránduláshoz. De hozzánk soha nem jöm már egy iskolás sem, akinek odaadhatnám.
@reader613
Másrészt én láttam, ahogy emberek napi több órát töltenek el műanyagszemét fajta szerinti különválogatásával. Nekem ne mondja senki, hogy összeöntik a különböző szemeteket. (Te sem állítottad)

Bergeroth 2009.10.13. 13:27:33

@Muad\\\'Dib:
Szemetet lopni bűn? Ez nekem új.

Xmas 2009.10.13. 13:29:21

@Muad\\\'Dib: Bolond... Örülj neki, hogy a legmagasabb szintű újrafelhasználást valósítja meg. Amit a hanyag emberek feleslegesen a kukába dobálnak, a visszaváltható üvegeket szépen eljuttatja oda, ahova kell, az üvegvisszaváltóba.

Inkább örülj neki, hogy dolgozik. Mert ez akárhogy is nézzük, valódi munkavégzés, valódi bevétettel, szabályos és tisztességes keretek között.

Muad\\\'Dib 2009.10.13. 13:30:58

@Bergeroth:
Gondolom neked az is új, hogy a szelektív hulladékgyűjtőt nem a karitatív szeretetszolgálat üríti ki minden héten, hanem fizetni kell érte. Akkor is, ha egy darab üveg nincs benne. Valamint az üvegeket a boltból is el kell szállítani, amit szintén nem a Mikulás végez jópofaságból. Áruld el, vajon miért is kellene örülnöm neki, hogy sikeresen duplán van kifizetve egy szolgáltatás az én pénzemből?

OftF 2009.10.13. 13:32:03

@Muad\\\'Dib: Ha lassan telik meg, akkor ritkábban kell elszállítatni. Ta-daaa!

Muad\\\'Dib 2009.10.13. 13:32:26

@Xmas:
"Bolond... Örülj neki, hogy a legmagasabb szintű újrafelhasználást valósítja meg. Amit a hanyag emberek feleslegesen a kukába dobálnak, a visszaváltható üvegeket szépen eljuttatja oda, ahova kell, az üvegvisszaváltóba."
Tanulj meg olvasni. Ez van a cikkben:
"...és szakszerű mozdulatokkal felborította az út mellett álló szelektív hulladékgyűjtő sziget üvegeskonténerét..."

Muad\\\'Dib 2009.10.13. 13:33:55

@OftF: Wháóóó, és esetleg meg kellene kérni a céget, hogy egyeztessen a csövikkel melyik héten jönnek, és mikor nem, mert a világnak ahhoz kell igazodnia ők mikor borogatják ki a konténereket. Esküszöm itt tényleg betegek páran...

OftF 2009.10.13. 13:34:26

Ez nyilván már odafigyelést igényelne, mint annyi minden más is. A hajléktalan nyugodtan pakolja csak ki, ha rendet rak utána.
A mi kukázóink is csendben dolgoznak, és mindent visszatesznek a kukába, amit kiszednek, tudják, hogy ha nem így lenne, rohadtul el lennének zavarva. És a társasháznak annyival ritkábban telnek meg a kukái, azaz annyival kevesebb a szemétdíj.

OftF 2009.10.13. 13:35:13

@Muad\\\'Dib: Az önkormányzat feladata lenne, hogy tudja, hogy milyen gyakori elszállítást kérjen.

Muad\\\'Dib 2009.10.13. 13:37:32

@OftF:
Tényleg nem érted, ugye? Normálisan megtelik a konténer fullra. Van, hogy jön a csövi, de van olyan hét mikor király volt a forgalom és épp merev részegen hever valahol. Tehát az önkormányzat, én, a családom, meg mindenki igazodjon a csöveshez, mint vezérhez, kérje ki véleményét és határidőnaplóját az ügyben.

OftF 2009.10.13. 13:38:50

A csövik naponta járnak, többször. Nincs heti fluktuáció.

Telepi János · http://www.panel.blog.hu 2009.10.13. 13:38:58

Ne őrüljetek meg, lécci, legalább itt ne! :))) A megoldás azt hiszem ott bújik meg, hogy például ebben az esetben is volt mit visszapakolnia kukába a jómunkásembernek. Tehát ő is jól járt, plusz a hulladékszigetnek is van értelme, hiszen van még mit elszállítani onnan.

Mondjuk azt meg nem tudom, hogy a bedobott üveg jogilag az elengedés pillanatától a szemétszállító céget illeti-e, mert ha igen akkor valóban lop a szerencsétlen. Bár ennyi erővel minden guberáló lop... Sőt, én is szerződést szegek, ha véletlenül kidobok egy fontos papírt összefogva a koszos zsebkendővel, majd elkezdem kikaparni, hogy visszaszerezzem...

Szóval nem tudom, mi a lopás, meg mi nem, de azt gondolom, hogy a hulladékipart nem a hajléktalanok viszik csődbe.

JamalKing 2009.10.13. 13:39:42

@Muad\\\'Dib:
Magyarázd már el, hogy mivel fizetsz többet, vagy kevesebbet, hogy van-e a közterületen szelektív-sziget, avagy nincs! Segítsek? ha kihasználatlanság miatt eltakarítják a konténereket, akkor sem kell majd kevesebbet fizetned semmiért! Legfeljebb több szemét díjat, mert több "háztartási" hulladékod lesz.

OftF 2009.10.13. 13:41:11

Akkor írom másként. A kukák megtelnek, még úgy is, hogy néhányan kimazsolázzák belőle a javát. Ha nem mazsoláznák ki, akkor simán kifolyna, tehát ugyanakkora területre több hulladékszigetet kellene kitenni, azaz az önkormányzat költsége nőne.

Muad\\\'Dib 2009.10.13. 13:43:37

Feladom. Azt hiszem a mai Magyarországon képtelenek felfogni ezeket a dolgokat egyesek. Nem azért rakták ki a szelektív gyűjtőt, hogy a csöves felborogassa és kirámolja. Ilyen kurva nehéz ezt felfogni? Egyébként tudom, néhány embernek sajnos igen. Látogassatok már ki légy szíves Bécsbe, Münchenbe, Zürichbe, és nézzétek meg, hogy ott vajon miért nem rendszeres a szelektív hulladékgyűjtők kirámolása...

Mmok 2009.10.13. 13:44:01

Maud!

Megprobalom lassan irni, hogy megertsd.
Azokat az uvegeket veszi ki, amik visszavalthatoak, amiknek valojaban nem is lenne keresnivaloja a szelektiv szigeten, hisz tisztitas utan ujratoltheto es nem kene szetzuzni.
A legtobb uveg osszetorik az kukasautoba boritas es szallitas es kiboritas kozben, ergo ezek az uvegek zuzasra vannak itelve.

Ha sertetlen marad a szelektiv kuka es rend, tisztasag marad a szigeten es kornyeken egy-egy ilyen hajlektalan "akcio" utan, meg hasznosnak is neveznem a cselekedetet.

Bakkerovics Bakker 2009.10.13. 13:45:35

Muad\\\'Dib 2009.10.13. 13:30:58
egy másodpercig ne zavarjon meg, hogy a pénzért visszaváltott üvegek a sörgyárba, üdítőitalgyárba, konzervgyárba kerülnek, kimosásra, és újratöltésre.
a nem visszaválthatóak pedig a szelektálás után az üveggyárakba, az új üvegek előállításához segédanyagként.
mint az köztudott.
ergo, az adott csövi valóban hasznos munkát végez a borogatással és az előszelektálással.

Bakkerovics Bakker 2009.10.13. 13:46:39

Muad\\\'Dib 2009.10.13. 13:43:37
azért, mert a hozzád hasonló szellemi toprongyoknak eszükbe se jut visszaváltható palackokat beledobni.

Muad\\\'Dib 2009.10.13. 13:47:23

Csakhogy, mint írtam, nem kizárólag üvegekkel csinálják ezt:
"Nálunk a sörös dobozokért szokták kipakolni a konténert."

sankó panza 2009.10.13. 13:52:52

Nem k***-ra mindegy hogy kiszedi vagy sem? Ha kiszedte legyen vele boldog nekem már úgyse kellett, kidobtam. Kinézel a vasárnapi ebéd mellől és zavar , hogy a szerencsétlen pár száz forintot összekukázik? Szánalmas fillér b***-szás némelyik komment. Könnyen megy a fűtött szobából a cinikus, gőgös, nagyarcú hozzáállás. Kíváncsi vagyok tudnál e kulturált emberként viselkedni fordított helyzetben?

Tsabi 2009.10.13. 13:57:20

@Muad\\\'Dib: Ezek szerint te nem jartal a fent emlitett helyeken, minden palyaudvaron, setaloutcaban es mas forgalmas helyen ott koroznek a csovesek, es piszkaljak ki a visszavalthato/hasznalhato/eheto cuccokat a kukakbol. Svajcot speciel nem tudom, de tegnapelott voltam becsben, es Düsseldorfban is van eleg csoves.. szoval a "bezzeg nyugaton" okfejtes ez esetben nem jott be.

Bergeroth 2009.10.13. 13:58:17

@Muad\\\'Dib:
Akkor lenne duplán kifizetve, ha kétszer kellene fordulniuk. Kapisgálod már?

DeSouza · http://parhuzamosdimenzio.blog.hu 2009.10.13. 13:59:10

@Muad\\\'Dib:
Igazad van, nehogy már ne legyen szar csóri hajléktalannak.
Állj ki őrizni a szemetedet, hogy el ne lopja!
Együk meg a saját szarunkat is, és a szemetünket is irigyeljük másoktól.

Muad\\\'Dib 2009.10.13. 14:00:05

@Bergeroth:
Értem, tehát szerinted teljesen ugyanannyira megéri rendelned egy konténert két db tégláért, mint teljes megpakolásért.
kthxbye...

darvicor 2009.10.13. 14:01:13

A szemét üzlet. Egyre jobban menő üzlet. A cég aki elszállítja és feldolgozza a szelektív hulladékot az úgynevezett másod nyersanyag piacon kereskedik vele. Csak PET palackból pl budapest legnagyobb feldolgozója a FeGroup pl napi 15-20 tonnát válogat, mos, darál, báláz és szállít el. Igen szállít is, hiszen ma magyarországon nincs feldolgozóipara az előkészített hulladéknak. A színes üveget pl ausztriába viszik, a PET darálékot a környező országokba, az alu palackokat franciaországba, a konzerv dobozokat pedig kohókban olvasztják be (a károsanyag kibocsátásuk elég durva, hiszen ezek a konzervdobozok ötvözött cuccok, pl cinkkel)
Szóval nem kerül összeöntésre, mert nem érdeke a feldolgozó cégnek.
Tőlünk nyugatabbra és kis hazánk pár településén is (kisérleti jelleggel) már működik a házhozmenő szelektív gyűjtés, a tapasztalatok szerint nagyon jó hatásfokkal. Ebben az a jó, hogy nem kell messzire elhordanunk a cuccot, nem rontja a városképet és még fizetnek is nekünk ezért. (társasházakban pl van olyan mennyiség amiért leszerződik külön a feldolgozó)
A helyzet az, hogy a háztartási hulladék 25-30%-a zöldhulladék ami komposztálható lenne és a házhozmenő gyűjtéssel ez is megoldható, kertes övezetben komposztkeretek osztásával próbálják megoldani (kerületi és országos komposztprogramok)
Arra is érdemes lenne végre rájönni, hogy a szemetet legkönnyebben úgy csökkenthetjük ha nem vesszük meg. : )
A pénzünkkel szavazunk nap, mint nap és amíg megvesszük az értelmetlen fölös dolgokat és a túlcsomagolt vagy egészségkárosító anyagba csomagolt termékeket akkor azokat fogják is gyártani. (lásd pl PET palackból kioldódó biszfenol)
Ha valakit érdekel a szemét téma mert nem szeretne belefulladni idővel akkor ajánlom ezt az oldalt, illetve az innen nyíló tematikus aloldalakat.
www.humusz.hu

Silent Bob 2009.10.13. 14:01:34

@Muad\\\'Dib: Szerinted a boltól a te költségeden szállítják el a visszaváltott üveget? Szerintem nem.

Muad\\\'Dib 2009.10.13. 14:01:41

@DeSouza:
Komolyan mérhetetlenül sötétek itt egyesek. Mint írtam egyszerűbb, ha kér két zsömlét és odaadjuk neki, mint hogy csináljunk egy bonyolult rendszert szelektív gyűjtéssel, környezetvédelemmel, hogy legyen pár forintjuk.

Bergeroth 2009.10.13. 14:02:31

A te esetedben, ha úgyis fizetned kell érte, akkor teljesen mindegy mennyiért fizetsz.
Neked nem az fáj, hogy fizetned kell, hanem az szúrja a szemedet, hogy az a szerencsétlen homeless kiszedi az üvegeket.
Amit megint csak nem értek. Mert mint már kérdeztem egyszer, miért nem te viszed vissza ha ennyire fájó pont ez neked?

Amanitin2 (törölt) 2009.10.13. 14:02:51

Arról meg lehet kérdezni Kolláth György alkotmányjogászt, hogy a konténer tartalma kié.
De hogy a konténer maga nem a csövesé, az tuti. Tehát nem szedheti szét. Akkor sem, ha összerakja utána, és nem vesz ki semmit.

Bergeroth 2009.10.13. 14:03:28

És igen, "mérhetetlenül sötétek itt egyesek."

Gyíkhúsos szendvics 2009.10.13. 14:04:53

Hajléktalanoknak meg kéne könnyíteni az ilyen szelektív szigetek kiűrítését (pl. adni kéne neki valami kulcsot, hogy kinyissa), plusz egy kesztyűt is adnék nekik ártalomcsökkentés végett, hogy a retkes üvegtől ne kapjon azonnal el valami csúnyát. A szigetek később telnek meg, ha valaki rendszeresen kiszeddi belőle a visszaváltható üveget és kevesebbszer kell járni a hulladékgyűjtő autónak is. Plusz a hajléktalannak lesz egy kis lóvéja, amiből vehet kaját, vagy szeszt vagy amit akar. Jobb mintha a kétszer kétsávoson a Fedél nélküllel kolbászol az autók között félrészegen imho.

szcsongor 2009.10.13. 14:05:19

@Muad\\\'Dib: Szerinted ez a "bonyolult" rendszer a csovikert lett kitalalva? Edes istenem... Szreintem az elso mondatoddal magadra celoztal.

Tsabi 2009.10.13. 14:05:37

amugy ideat nem csak hajlektalanok, hanem normal emberkek is koncertek, meccsek idejen szepen vegigmennek a sor mellett egy bevasarlokocsival, az elelmesebbje hutott sort ad el, es begyujti a dobozokat (nalunk mindenre van betetdij, a nem visszavalthatosra is) - volt a nemet focivb idejen egy foszer, o konkretan egy egyhetes mallorcai utat uvegezett ossze, es erdekes modon senki se sajnalta tole.

szcsongor 2009.10.13. 14:06:44

@Tsabi: Ez teljesen igy van. Egyesek ugy beszelnek a nyugati "kanaanrol", hogy a kozeleben sem jartak. Mindenhol vannak csovik, mindenhol budosek, koszosak, es ugyanazt csinaljak, mint otthon.

theresa 2009.10.13. 14:07:30

vajon Muad mit csinál az ételmaradékkal?

Muad\\\'Dib 2009.10.13. 14:08:21

@Bergeroth:
Na jó figyelj:
Megveszem az üveget, kifizetem a betét díjat. Ezzel letudtam a dolgot, ha széttöröm, akkor sem okozok kárt senkinek, ez van
Az önkormányzat kifizet, mondjuk 100 000 Ft-ot egy cégnek a szelektív szemét elszállításáért, mely mondjuk hetente optimális, ha nem jár arra csöves
Ha arra jár, akkor mondjuk 50%-os kihasználással szállítják el a szemetet, amit a csöves bevisz a boltba, megkapja a pénzt és boldog.
A boltból megint csak elszállításra kerül a szemét, ami plusz 50% szállítókapacitást jelent a boltnak, mely költség megjelenik, mondjuk a palackozó üzemnél. Aki nyilván áthárítja, mondjuk 30%-át a vevőkre.

Ez azt jelenti, hogy buktunk jelen szállítási díj szerint kb. 80 000 Ft-ot. Egyszerűbb lenne ebből 20 000-et adni a csöveseknek, és megkímélnénk magunkat a pénzkidobástól. Nehéz követni?

darvicor 2009.10.13. 14:09:20

@Silent Bob:
A kereskedő minden esetben beépíti az áraiba a visszagyűjtés költségét.
Minden egyes alkalommal amikor a gyártók panaszkodnak és változtatni szeretnének, hogy jobb pl visszaváltható palack és olcsóbb újratölteni és nem újat gyártani (és persze környezetkímélőbb is) akkor érdekes módon mindig a kereskedők szövetsége az aki kilobbizza, hogy ne legyen tv. módosítás.

Bergeroth 2009.10.13. 14:10:30

@Muad\\\'Dib:
Szerinted tényleg így működik?

dávidzoli 2009.10.13. 14:11:30

Az jó, hogy vannak zöld szigetek és szerintem nem azért kihasználatlanok, mert a csövik kiürítik. Vélhetően elég kis mennyiséget lehet belőle visszaváltani, fölvenni ruha gyanánt, vagy akármi... az viszont szomorú, de nagyon, hogy kb. 50000 honfitársunk a szemétből kénytelen előteremteni a betevőt.

Muad\\\'Dib 2009.10.13. 14:12:57

@Bergeroth:
Az, hogy adott önkormányzatnál hogy működik kérdéses, de hogy veszteséget számolni kell nem megfelelő kihasználtság esetén, annak megértéséhez elég, ha valaki 2-szer bement főiskolán logisztika órára...

Tsabi 2009.10.13. 14:13:53

@szcsongor: igen, beidegzodott a bezzegnyugat meg jopar embernel, persze, nemetorszagban mindenki mercedessel jar, nagy hazban lakik es fuszerezetlen vislit eszik savanyukaposztaval. Ja es kalapja van meg terdnadragja. De ezt a sogoranak az unokahuganak az occsetol tudja, aki 90-ben volt münkenban bálás béemvét venni es azota perfekt nemet.

Bergeroth 2009.10.13. 14:21:13

@Muad\\\'Dib:
Tehát ha a boltban nincs elég üveg, akkor nem plusz üvegeket fognak rendelni és azt eladni, hanem háromszor drágábban fogják adni csakhogy téged is jól megszívassanak és röhöghessenek rajtad a hátad mögött.
Értem.

Dom77 (törölt) 2009.10.13. 14:24:04

@Muad\\\'Dib: 12.46-kor még 3 zsömlét adtál volna neki:-)
Lassan egyébként megszokhatjuk, hogy nem csak az kerül utcára aki semmirekellő.

Muad\\\'Dib 2009.10.13. 14:30:19

@Bergeroth:
Mivan? Boltban üveget eladni? Meg rendelni? Valahol elakadtam? Üres üvegeket rendel, meg ad el mostanában a bolt? WTF?

Telepi János · http://www.panel.blog.hu 2009.10.13. 14:34:10

Azt szeretném mondani, hogy akinek van kedve másról is beszélni, mint vitatkozni az üvegszemét közgazdaságtanáról és logisztikájáról, ne ijedjen meg, írja nyugodtan.

@dávidzoli: ez például valóban szomorú.

sendi 2009.10.13. 14:47:06

@Muad\\\'Dib:
te nem érted az egész helyzetet ... talán az is lehet, hogy neked van igazad (kétlem) és a boltnak pluszköltsége lesz, amit a vevőre hárít. Ebben az esetben számolj tovább és rájössz, hogy az összeg 1 vevőre lebontva eléggé elenyésző.
-> de nem .. az egész nem erről szól, hanem arról, hogy annak a csövesnek ez a ,,megélhetése´´.
Persze maradhatunk a te megoldásodnál is. Vegyél rá mindenkit, hogy zsemléket osztogasson ... már ha te magad így teszel.
Most pedig írd le, hogy milyen sötét vagyok, szidd az anyámat ... csak magadat minősíted.

Silent Bob 2009.10.13. 14:47:48

@darvicor: Így van, de azt már kifizetted, mikor megvetted, akkor is, ha nem viszed vissza.

Muad\\\'Dib 2009.10.13. 14:54:09

@sendi:
Rendben, senki nem mondta, hogy dögöljenek éhen a csövesek. Azt hiszem jogosan tépem a szám itt a hulladékgyűjtők borogatása ellen, ugyanis én valóban adakozok minden évben olyan szervezeteknek, ahonnan tudom, hogy a rászorulókhoz kerül a pénz. Ellenben le merem fogadni, hogy sokan az itt kommentelők közül úgy vannak vele, hogy elfordítjuk a szemünket, mikor borogatják a szelektív gyűjtőt, és ezzel a jótékonyság részünkről megoldva. Na, ez az ami eléggé érdekes...

Bergeroth 2009.10.13. 14:58:15

@Muad\\\'Dib:
Akkor viszont a megoldás marha egyszerű. Költözz egy kis bódéval a kuka mellé és osztogassad a zsemlét.

Muad\\\'Dib 2009.10.13. 14:59:15

@Bergeroth:
Lásd eggyel feljebb 14:54:09...

dávidzoli 2009.10.13. 15:08:46

@sendi: @Muad\\\'Dib: Úgy gondolom, hogy aki önmagáról próbál gondoskodni, akár úgy, hogy kiválogatja az üveget és visszaviszi(csendben, rendet hagyva maga után cselekszik így, mint példánkban is, tehát senkit sem zavar) az még visszatalálhat. Egy odadobott zsemlével esetleg az utolsó szálat szakítjuk el ami a társadalomhoz meg a való élethez köti, az pedig a választás lehetősége a szabadság, öngondoskodás, ki hogy hívja.(mármint ezt az utolsó szálat.)

s_timcsi · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.10.15. 14:18:11

Az összes hajléktalannak így kéne tennie! Az emberre a hányinger rájön, ha egy aluljárón kell átmennie! hogy ezt miért nem lehet valamilyen módon megakadályozni?

borsics_aa · http://minerva-szki.hu/ 2009.10.16. 10:08:56

Nálunk egy hajléktalan viszi ki a kukákat, minden reggel a ház élé, és ezért kap némi aprópénzt, nagyon illedelmes, köszön, "kulturált" a megjelenése, szóval nincs vele semmi gond. Vannak közöttük is jólelkű emberek!
süti beállítások módosítása