Háromszor fordult a belvárosi szemétszedő

Telepi János ,20:47

Egyesek eldobják a szemetet, mások meg felszedik. A hétköznapi jófejség alapesete, mikor ilyet látunk, ad abszurdum teszünk. Az ilyen helyzetek anatómiája  szerintem lélektanilag könnyen megérthető: megy az utcán a szimpatikus, olyasmit lát, ami nem illik oda, mert elcsúfítja a környezetet, márpedig csúfság rossz, csúfság ellen tenni kell, nem csak gondolkodni rajta. Ez a mechanizmus egy kis darab szemétnél, tiszta utcán, esetleg "alapvetően tiszta" utcán, nagydarab feltűnő szemét esetében indul be. Ha viszont mindent elborít a hulladék, egy idő után könnyen immunisak leszünk a kis-, nagy-, szögletes- vagy akár kerek szemét látványára. Van aki viszont ettől indul be!

IceCat nevű olvasónk küldte címünkre a következő levelet:

 

 

Helló!
 
 
Egy szimpatikus sztori. A "Szemetet szedett a járókelő" c. postról ugrott be. Bár nem mai a történet, mert pár hónapja történt, de hátha.


Belváros. Anyukámmal kint ácsorogtunk az erkélyen és dumáltunk, bámészkodtunk, mikor is megjelent egy 20év körüli srác és úgy fél háztömbbön keresztül kísérhettük figyelemmel, ahogy összeszedi az utcában szétszórt reklámújságokat, zacskókat és egyéb nagyobb szemeteket. Több körben tette ezt, legalább 3x elment a kukához és kidobta amit összeszedett. Mindezt puszta kézzel, kesztyű és egyéb segédeszköz nélkül, csak úgy. Aztán pár házzal odébb bement, gondolom haza. Igaz azóta sem láttuk többet, de a mai napig emésztem a látványt...
 
 
 
IceCat



Azon töröm az agyam, hogy olyan lehet ez vajon, mint egy fordított összeomlás? Hogy nem az történik mint a hasonló című filmben, mikor a főszereplő látja a körülötte feltartóztathatatlanul terjedő rosszat, pusztulást, enyészetet, és akkor még egy kis - igaz jobbító szándékú - pusztítással próbál változtatni? Hogy a szemétszedő srác úgy kattant be, hogy "szameg, dögöljetek meg, összeszedem utánatok, mindet"? Majd még gondolkodom a válaszon, gondolom IceCat is.

A bejegyzés trackback címe:

https://szimpatikus.blog.hu/api/trackback/id/tr64634462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szemet_szemert 2008.08.26. 21:24:05

egyszer szemét módon összeszedtem egy szimpatikus lányt, más nem ugrik be elsőre

algi 2008.08.26. 21:37:39

jó, hogy nem fordítva

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2008.08.26. 22:15:01

Mikor lesz vajon ilyen tömeges bekattanás?

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.08.26. 22:53:30

Ma a Móriczon láttam egy öreget, aki az oszlopokról szedte le a hirdetéseket, majd egy nagy szatyorba tette. Csomóan hülyének nézték szegényt, meg kiröhögték szegényt. Pedig jót akar.

skvugdskuvsdiov 2008.08.26. 22:58:01

ilyenkor arra gondolok hogy akik latjak lehet bennuk is megmozdul valami es legkozelebb majd nem dobjak el a szemetet mert a fiu jut az eszukbe..de ahogy BKV figyelo is irja, inkabb kirohogik..sajnos.

Netremete 2008.08.26. 23:17:35

Én csak a lépcsőházban szoktam összeszedni a sok röp-reklámot, meg reklámújságot a földről... Mert az emberek még arra sem képessek, ha kihull a postboxból csekkolásnál a sok add, akkor bedobják a trashbe...

TheMuezzin 2008.08.26. 23:42:22

Én egyszer tettem meg a közjó érdekében, hogy lejtős kis utcánkban, miután a leesett havat tükörjégre csiszolta a sok autós, feltörtem a jeget. Klassz látvány lehettem, mert ugyan sokan kijöttek az erkélyekre, hosszan nézve, mit csinálok, de senki nem szólt egy szót sem. Később, már bent a lakásban rájöttem, hogy mázlim van amiért a rendőröket nem hívák :)
Azóta a hó sem marad úgy meg, és én is elköltöztem.

amerea 2008.08.26. 23:50:33

nalunk meg a hazban az oreg mama szedi ki a szemetet a kukabol. tuzeleshez. most kulon gyujtjuk neki a tuzelnivalot, az nem eleg izgalmas, hozza se nyul..

Jodel 2008.08.27. 00:48:18

Netremete

Miért nem választod el az angolt a magyar nyelvtől?

Kuruttya 2008.08.27. 03:08:59

Én egyszer kattantam már így be. Valami grafitis videó kommentjein felb*sztam az agyam, és hajnali 2 órakor kimentem az utcára és levakartam az évek óta ot virító tag-et az utcatábláról. Amolyan "asszátok meg, azért is letörlöm a szarotokat" jelleggel. Szerencsére ott nem volt senki, aki hülyének nézhetett volna, mindenesetre a tábla azóta is tiszta, és mindig örülök ennek amikor elmegyek mellette :)

lili 2008.08.27. 07:36:02

Én múlt hétvégén kattantam be, a Hősök terétől nem messze perecet vettem. Közvetlen előttem egy srác vett perecet, egy közeli zebra környékén még láttam amint a perechez adott szalvétát nemes egyszerűséggel elhajítja. Én meg arra járva felvettem, beraktam a táskámba és addig cipeltem, míg kuka mellé nem értem ;)

binko 2008.08.27. 07:45:10

Én meg mentem egyszer az utcán és átszaladt elöttem egy kisegér és rámnézett az aprócska gombszemeivel és mindketten úgy meghatódtunk, hogy örömkönnyekben törtünk ki és gondolatban egymást hátát lapogattuk és mondtam a kisegérnek, hogy ha télen nagyon éhes lesz én majd viszek neki sok bejglimaradékot meg diót. Amikor végre jól kibeszéltünk magunkat és a kisegér elszaladt még láttam hogy hátrafordul és integet a kis tappancsával és a szeme sarkából kigördült egy icike-picike könnycsepp.

Elipszilonos Tyé 2008.08.27. 08:50:17

binko 2008.08.27. 07:45:10
horzsol :DDD

Egyébként meg rendezni kellene szemétszedő flashmobokat. Aki egyetért a tisztasággal, jöhet.

Telepi János · http://www.panel.blog.hu 2008.08.28. 08:55:36

Ez a szemétszedős flashmob nem rossz ötlet. Majd keresek valami flashmob-os blogot.

gf · http://www.verbalfoto.freeblog.hu 2008.08.30. 08:42:04

Egyszer kocsival mentünk, én anyósülésen, a mellettünk álló kocsi sofőrje (kb. 50 centire) kidobta a csikket. Szóltam neki, h elejtett valamit. Annyira váratlanul érte, hogy gyorsan kinézett az ablakon, h vajon mi lehet az.:-)) aztán buta arcot vágott. Majd gázt adtunk.:-)
süti beállítások módosítása