Működött a sorbanállás a Múzeumok Éjszakáján

Telepi János ,15:56

Nagyon érdekes, hogy míg az angoloknak történelmükből adódóan a múlt század második felében már nem kellett olyan sokszor gyakorolniuk a tömeges sorbanállás művészetét, mégis jobban csinálják mint mi itt Közép Európában, ahol egy guriga sajt megszerzésének lehetősége még mindig beindítja az agy öntudatlan "húst-jegyre" elnevezésű területét.


Merthogy mindig van egy barom, akinek "mindjárt indul a vonata", aki szerint ő volt itt előbb, csak elment cigizni, aki letette a földre a bevásárlókosarát, hogy jelezze, csak a lisztet felejtette el. Volt egy tévés operatőrkollégám, aki minden hivatalos ügyét kamerával a kézben intézte, mert úgy szó nélkül előreengedték az összes hivatalban.


Illúzióm akkor sincs, ha éppen olyan helyen állok sorba, ahol nagyobb számban fordulnak elő a magukat értelmiségieknek tartó emberek. Kétségtelen előnye ezeknek az eseteknek az, hogy ők legalább nem magyarázkodnak. Kérdésre nem felelnek, megjegyzésekre nem reagálnak. Eléd állnak, és kész. Biztos azt gondolják, hogy több joguk van bejutni valahova, hiszen nem azért végeztek el két egyetemet.


Éppen ezért lepett meg egy embertársam viselkedése a Múzeumok Éjszakáján. A Hopp Ferenc Kelet-Ázsiai Művészeti Múzeumnál például jelentős sor alakult ki, Majd minden második ember fel is lökte kis híján a dísznek (?!) kiállított népviseletbe bújtatott ázsiai származású embert az ajtóban. Amikor a sorban előttem álló hölgy elkezdett integetni a tőlünk jóval hátrébb álló nagyobb társaságnak, meg voltam győződve arról, hogy az egyik kedvenc típusom, a száját idióta vigyorba merevítő, halkan sípoló, kezével heves hívómozdulatokat leadó "jófej" áll előttünk, aki a sort megfelezve maga elé enged egy fél várost.


Ebben az esetben viszont nem ez történt. Az ismerős felfedezésének öröme látszott az arcon, de ebből a mosolyból nem lett vigyor. A sor sem feleződött meg, mert a hölgy nem maga felé hívta a többieket, hanem mutogatással jelezte, hogy ő menne inkább arrafelé. Majd kiállt a sorból, és ahogy kultúremberhez illik, hátrament a barátaihoz.

 

Úgy látszik van remény?

A bejegyzés trackback címe:

https://szimpatikus.blog.hu/api/trackback/id/tr231201225

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dke 2009.06.22. 22:07:54

az aranyhal megy előre a reményhal meg utoljára

Mylady 2009.06.22. 22:15:47

Hát én tegnap este az egyik hiperszupermarketben nemsokkal zárás előtt pont nem ezt tapasztaltam. Minden (nyitott) pénztárnál állt 4-5 ember, mentem végig, néztem, hogy hova álljak be... az egyik pénztárnál megálltam a sor végén, erre a mögöttem érkező 50-60as (jólöltözött) nő hirtelen besuhant az előttem álló mögé (azaz elém) és tüntetőleg hátatfordított nekem és mereven bámult előre. Tudjátok, mint amikor pontosan tudja az ember, hogy ott áll az ismerős két lépésre, de úgy csinál, mintha nem vette volna észre - nagyon átlátszó...
Mindegy, nem problémáztam, arrébbmentem 3 pénztárral és hamarabb végeztem, mint a nő :)

Professzore · http://ekonyvolvaso.blog.hu 2009.06.22. 22:21:20

Mihez képest?
Szintén a múzeumok éjszakáján a reptéri skanzenben a jegyre váró dupla sorban trükközött egy pár két gyermekkel úgy, hogy kérdeztek valamit a sor második felét tartó biztonsági őrtől, majd a következő eresztéssel (kb. 100 embert megelőzve) beálltak a pénztárnál álló 10-es csoportba. Megjegyzem, nekik sem lett jobb, a 300 férőhely ugyanis már akkor megtelt az éjszakai reptérlátogatásra.

DeMarco 2009.06.22. 23:08:28

Én utálok sorban állni, ha kettőnél többen vannak a sorban a postán, már fordulok is ki onnan. A múzeumok éjszakája az más, megszoktam, hogy órákig kell sorban állni, ha be akarok jutni vhová. Idén megúsztuk. Nem volt kedvünk bemenni Pestre, egy vidéki kastályba néztünk át, gondolva, hogy ott nyugi lesz... Hát ku*va nagyot tévedtünk, mert a megyei újság előre beharangozta az eseményt és iszonyat sokan voltak, ekkora sort csak tavaly láttam a Szépművészeti előtt... Bár némileg húzódozva, de beálltunk a sorba. Többen mentünk és nekem volt egyéb dolgom is a kastély parkjában (éjjeli geocaching), így különváltunk és megkerültük a kastélyt. Akkor vettem észre, hogy nyitva maradt egy hátsó ajtó... :))) Így esett, hogy nekünk nem kellett két órát sorban állni, jegyet venni... simán besétáltunk, megnéztünk mindent, aztán kisétáltunk. Bár nem szép dolog jegy nélkül lógni, de mi évközben is sokat járunk oda és mindig vettünk eddig jegyet. Most is csak a sor miatt lógtunk be. Jah és a geocaching is sikeres volt, a parkban nem volt senki, csak mi a zseblámpáinkkal.

lendvai attila 2009.06.23. 00:10:37

de jo lenne ha meg mindig tudnek hinni en is egy szal pozitiv minta lattan...

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.06.23. 00:33:31

van remény, de azért még a sok zombi... :)
(én is pont a sorbanállásról írtam picit az éccaka "kapcsán")

pl. az operatőr kollégád...

Bérgyilkos Bohóc 2009.06.23. 00:47:14

De komolyan: mi az, hogy magam elé engedem? Ezt sosem értettem. A sok tapló kretén miért nem jön rá, hogy NEM MAGA elé, hanem a mögötte álló 120 ember elé engedi az illetőt.

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2009.06.23. 03:07:04

Hat igen, ez nem a sorbanallomuveszek orszaga (illetve hat azoke sem). Es ugy gondolom, hogy hagyni sem lehet a tirpaksagot, mert amig kifizetodo, adig csinalni fogjak. A legszarabb helyzetek persze azok, amikor - ahogy az elelmiszer jegyes peldadban irod) beindul a tomeges tolongas. Vagy ahol eleve ez a norma, pl. a barpultnal :). Na ott nehez egyszerre sem nem tulzottan birkanak lenni, sem nem benyomakodni masok ele.

Vagy a masik tipikus szitu amikor kinyit megegy penztar. Valamiert az van az emberek fejeben, hogy akkor onnantol kezdve nem er a sorbanallas, es kifejezetten az utso rohanhat oda elsonek. Ahelyett, hogy egyszeruen minden masodik ember kilepne a sorbol, es atallna az uj penztarhoz.

Mondjuk a foldre rakott bevasarolokosaron valo morgast pont nem ertem - hol faj az neked? Elfelejtette, hat elfelejtette - ettol nem kerulsz te kesobb sorra, olyan sokan meg nem csinaljak, hogy valami alljas trukknek kene gondolni.

Öreg Sam 2009.06.23. 04:58:52

A multkorában hosszú sorban állván a postán,majdnem az ablaknál,magam elé szólitottam egy szemlátomást szenvedő nagy pocakú hölgyet. Maajdnemhogy kényelmetlenül éreztem magam a többiek megróvó tekintetétől.Ezek vagyunk mi...

sebi77 2009.06.23. 05:19:09

Amúgy mi ez az egész, múzeumok éjszakája, készbeszarás. Nappal miért nem lehet menni, és miért nem 365 napra elosztva, hogy ne egyszerre tapossa egymást minden sznob kretén a sorban fölöslegesen? Mert az úgy már nem exklúzív?

-thev 2009.06.23. 05:56:09

Nem járok múzeumok éjszakájára. Nem azért nem megyek mert faragatlan tuskó vagyok, hanem mert a belépő áráért bármikor be tudok menni 2 tetszőleges múzeumba sorbanállás nélül az év másik 364 napján. A múzeumok éjszakája szerintem a tömegek éjszakája, ahol sok bunkó, aki egész évben nem megy múzeumba most aztán megmutatja, hogy hajjde kultúr ember. Kivételek persze vannak, de a többség sajnos ilyen, ezektől sorbanállás tekintetében sem lehet emberként való viselkedést elvárni.

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2009.06.23. 06:55:27

A Hopp Ferencben én is voltam, és én is belenéztem a lépcsőfordulónál a tökfekete dobozba. Ti is?

Professzore · http://ekonyvolvaso.blog.hu 2009.06.23. 06:59:19

@-thev: Aki ilyenkor elmegy mondjuk a Szépművészeti Múzeum vagy a Nemzeti Múzeum állandó kiállítását megnézni (ami ad. 1 ingyenes, ad 2. pont olyan, mint az év többi napján), és mindezért még sorban is áll, annak ki lehet állítani az IQ negatív plecsnit.
Viszont számos olyan program van, ami máskor nincs, lásd éjszakai reptérlátogatás, vagy interaktív kalauz körben az Országos Meteorológiai Szolgálatnál.

Gilderoy 2009.06.23. 07:22:22

Hát a Műcsarnoknál úgy tolakodtak páran mintha nem is lett volna sor. Ráadásul öregek, akik aztán méltatlankodó fejeket vágtak mikor a sor végére küldtük őket. Azt hitték hogy VIP-vá váltak a nyomorult karszalagjukkal.

2009.06.23. 07:22:31

@atleta.hu: Nem az a gáz, amikor fejéhez csap a delikvens és elszalad egy tejért.
Azzal van gond amikor azt látom magam előtt h mé nem megy ez a sor alapon, és látom ott van egy kosár, mert a gyökér Yarisos feltételezhetően rokkant (parkolóból ítélve) szutyok, lerakja az üres kosarat, elmegy, visszatér egy öl cuccal, lerakja, előrébb tolja a kosarat majd megint eltűnik. Ergó így vásárol be, de közben mindenkit feltart, mert mire visszaért a végén, már réges-régen neki kellett volna pakolnia és fizetni.

Hát ezzel van a gond!

2009.06.23. 07:24:45

@-thev: Ott a pont.
Én is ezért hagytam ki!
Bár, van pár program ami direkt erre megy, de nem érdekel, nem vok hajlandó tolongani a sok kamu, kultúrát fogyasztó gyíkkal.
Akik képesek a saját anyjukat megb@szni csak h a teszkóba előrébb mehessen 1 emberrel.

Akárki Akármit Mond 2009.06.23. 08:13:24

Az intelligens ember nem halt még ki, csak nagyon kevesen vannak.

marvin 2009.06.23. 08:52:08

@-thev: A belépő árából nem nagyon mész be két múzeumba Bp-en napközben. Látszik egyébként sem jársz a környékükre, különben tisztában lennél az árakkal.

marvin 2009.06.23. 08:57:15

@Hivatásos beszólóművész:
Mert egyébként elmész? Szerintem nem. Az rendezvény lényege nem csak az éjszakai tárlatokban van, hanem maga a hangulat és hogy tele van a város. Ideális esetben persze olyan időjárással párosúl, mint egy éve.

Szerintem ez az általad kamu kultúrát fogyasztó gyíkok gyülekezete sokkal különb, mint egyéb politikai, vagy politikamentes, de szélsőségektől hemzsegő megmozdulás.

Ha meg valaki valóban csak ezen az egy napon megy el múzeumba, már avval is több ember lesz, mint ha maradna otthon a TV előtt.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.06.23. 09:10:52

Jelentem a Nemzeti Banknál is jórészt kultúremberek voltak, mindenki szépen végigvárta azt a 20-30 percet az esőben. Csak egy csoportot láttam, akik lazán besétáltak a kijáraton :-)

Hangakov 2009.06.23. 09:43:20

kedves Professzore, sem a nemzeti, sem a szépművészeti állandó kiállítása nem ingyenes már kb 1 éve (mint ahogy a többi múzeumé sem), azt a lehetőséget már visszavonták. A nemzeti múzeumba 1000,- , a szépművészetibe 1400,- forint a belépő csak az állandó kiállításokra.

Professzore · http://ekonyvolvaso.blog.hu 2009.07.02. 14:38:13

@Hangakov: Köszönöm, ezt eddig nem tudtam (engem nem érint, tekintve, hogy az összes állami fenntartású múzeumba és kiállítóhelyre ingyen be tudok menni bármelyik állandó vagy időszaki kiállításra). Ezzel együtt nem örülök a lehetőség megszűntének, mert a kultúra terjesztésének egy komoly lehetősége csorbult így.
süti beállítások módosítása