Saját pénzéből fizetett a postás

Telepi János ,10:04

Gondolom mindenkinek ismerős az a fajta viszketés, amit egy szürke januári napon a hátközépről induló izzadságcsepp vált ki a testen, miután már fél órája állunk sorban a 30 fokra felfűtött postán, nagykabátban. Bevallom őszintén, én ilyenkor csúnyákat gondolok a szolgáltatóról.

 

Meg akkor is, mikor átalakítják a nyitvatartási időt, persze úgy, hogy még véletlenül se lehessen ügyet intézni. Hiába, tényleg kényelmesebb a munka ügyfél nélkül.

 

Egy normális helyen, normális emberekkel ezt persze meg lehet úszni. Róbert írt levelet.

 

"Kedves Szimpatikus bloggerek!

 

Most már én is billentyűzetet ragadok, mert alig akartam elhinni, ami a minap történt velem. Elöljáróban annyit, hogy fél éve faluba költöztünk, de még működnek bennem a városi reflexek. Szóval a mi falunkban a Posta reggel nyolctól délután háromig van nyitva. Már egy hete nem tudtam átvenni az ajánlott küldeményemet, mivel a fővárosban dolgozom reggel fél héttől és csak délután öt felé érek haza. Mivel pénzküldeményről volt szó, nem szerettem volna, hogy visszaküldjék a feladónak. Ezért felhívtam a hivatalt. Ott mondták, hogy persze menjek csak be akár reggel hatra is, mivel a kézbesítők már bent vannak akkor. Így is történt, egyik nap bekopogtam hajnalban a mi kis Postánkra. Ott a hölgy kedvesen betessékelt, majd mondta, hogy kassza az csak nyolctól van. Kicsit elszontyolodtam, de ő ekkor elővette a saját pénztárcáját. Mondta, hogy tegnap megnézte mennyi pénz jött, ezért összeszedte otthon a pénzét, hogy ki tudja nekem adni. Mondjuk úgy, hogy nagyon nem kevés pénzről volt szó. Több tízezer forintról. De így megoldottuk. Olyan kellemetlen embernek éreztem magam. Lassan nem lehetek zsigerből tapír, hanem nekem is át kell változnom a fővárosi bunkóból, igazi kedves falusi gyerekké. Persze eszembe jut, hogy az voltam, csak a város lassan kiöli az emberből az alapvető és normális viselkedési formákat a rendes szociális érintkezéshez szükséges alapvető érzelmeket és észt. Szóval ez az én kis falum: Tordas.

 

Üdv,

 

Horváth Róbert"

 

Kiegészítésnek csak két dolog: a városban sem lesz feltétlenül és szükségszerűen tapír az ember. Ezt számos korábbi bejegyzés is megerősíti. A másik, hogy Tordas nagyon tudhat valamit, van ott állítólag egy félfülű láma is!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szimpatikus.blog.hu/api/trackback/id/tr681420084

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

titan 2009.10.01. 10:45:18

Ilyen az, amikor a bürokrácia gépezete eltaposná az embert, erre jön egy másik, és megnyomja a kikapcsológombot :)

Nyaligátor · http://autostat.hu/technikai-szotar 2009.10.09. 12:12:12

@titan:
A bürokrácia a világon mindent elnyom, ami nem adót fizet neki és nem az agyatlan adózógépek csinálják. Ne is élj a szemükben. Ez van.
süti beállítások módosítása